Friday, December 12, 2008

Birol


... hep ayni kaldirimda karsilasiyoruz. Mahallenin bakkal tarafinda daha cok takilsa da -Irfan'in ekurisidir- Birol ile tesviki mesaimiz hep bahce tarafindaki kaldirimda. O evden cikar, ben evden cikar, ortada bulusuruz. Sozlesmis gibi. Birol nereye, "asagi ganyana ordan da kahveye, gelsene" der. Ben de hep ayni yalani atarim, "Bir yukari cikiyorum, islerimi halledeyim ugramaya calisirim" Simdi gidecegim duman alti olacagim. Bitirim kahvelerinden de epeydir uzagim. Universite yillarinda bir ara Besiktas Koyici'nde avludaki ganyan bayine sarmistim. Bir de Mehmet Eksi'nin toprak sahasinin oradaki ganyana bundan 5-6 yil once seri kosturmuslugum var. Birol acaip bir adamdir. Yillardir degismedi ama gittikce cokuyor, biliyorum birseyler kullaniyor. Irfan da soyluyor. Ama kazik kadar adam, ona biz mi yol yordam gosterecegiz. Ne is yaptigi da muallakta. Isi gucu birakmis artik evde kendini iyice tukenise vermis dedi en son Irfan. Bakkala takilan bir Ahu Tugba klonuna sarmisti. Filiz sahi ne oldu acaba, epeydir gormuyorum. Irfan, Filiz'le kanka olmus, sabaha kadar ayakta duran Filiz hanim sabahlari bakkala iniyor, Irfan cayi koyuyor, ben spordan cikiyorum, Filiz kaşar ve salam kesiyor, beni buyur ediyorlar "spor yaptim yok yemiyeyim" diye elimin tersi ile itiyorum, Irfan Filiz'e Birol'un ona nasil asik oldugunu anlatiyor. Birol gece gunduz Filiz'e sms atiyormus, agdali siirler, ozenilmis satirlar. Birol'un bunu bildigimden haberi yok. Ayni kaldirimda, kahve, ganyan, naber abi, Cimbom bu hafta ne yapacak, boyle oyunun icine sicayim, boyle futbol ligine tukureyim gidiyor, geliyor, hep ayni seyleri konusuyoruz karsilasinca. Birol kendini yiyip bitiriyorsun o karidan birsey olmaz sana diyemiyorum. Sirf sac boyasi yer bitirir seni. Birol kosturuyor kahveye, ben yukari cikiyorum. Ozcan abi ile Ercan abiyi selamliyorum, Ercan abi "Hani fotograf cekecektik " diyor. Tamam diyorum Besiktas macindan once halledelim. Yine sözlesiyoruz. Birol'un "tamam kahveye gelecegim"i gibi olmasin diyorum icimden. Ne kadar nefret ediyorum verilip yapilmayan sözlerden, unutulan islerden... Birol ansizin bir gün evde nallari dikecek biliyorum, hayatin da bir istiap haddi var.

0 comments: