Saturday, November 15, 2008

Göt Sporlarına Beyhude Destek

Elbette sporlarin yani kendilerine spor diyen bu dallarin bir gunahi yok. Tamamen elitlestirme ve sinif savaslarinin yarattigi bir götlük bu. Yasam alanlari icinde farklilasmayi, sinif farkini şiar edinenlerin birtakim spor dallarini digerlerinden erisilmez, ayriksi kilmasi da bir cabadir, hem de ne çaba! Zengin sporu diye addedilebilecek oysa aslinda bircok baska spor dalina gore ucuz icra edilebilecek spor dallarinin yasanan cetin statü farklilik ortamlarindan cikarilip boyle genis kitlelere yayma cabasi beyhude bir tavirdan ote birsey degildir. Kaldi ki, dün göt olana bugun yüz sürmek de oynak-basliliktir, olmadi oymakbaşılıktır, izciliktir.



Bakan buyurmus, golfu 5 milyon kisiye yayacaklarmis. Bu golf sahalari icin Güneyde peskes cektiginiz orman arazilerinden kac 5 milyon kisinin havasini, suyunu caliyorsunuz onu da yazsan ya. Yahut 5 milyon kisinin istihdam edilecegi golf sporu icin ne kadar arazi katledeceksiniz bunu da listeleseniz ya. Ufakken Aceto ile evdeki ince uzun cicek vazosunu salonda yere yatirir, pinpon toplarina evin holünden annanemin bastonuyla vurur vazoya sokmaya calisirdik. 5 milyona önerim de bu. Su hobi dukkanlarinda satilan office-golf takimlarindan alin, golf merakiniz varsa onla giderin. Bunlarin ipiyle kuyuya inenin, göt sporlarina tutkusuna öfke ile bakarim.



Diger göt sporlari; surfboard, windsurf, wakeboard, snowboard, kayak, binicilik konularina da bir ara sallariz. "Göt sporu" kavraminin literatüre kazandirilmasinda emekleri olan sevgili dostum Giovanni'yi de anmadan gecmeyeyim.

Yanliz tezat olur mu bilemedim, golf sahalarina cim doseyen bir musterim var. Sektore salliyorum ama sektorun gelisimine katki sagliyorum. Ben de götüm.

"ben işime bakarim abiiiii"cilik.

3 comments:

gkhngnyhn said...

buz hokeyi de bu klasmana girer mi ?
bir tek florya civarlarında bir yer
var sanırım oynama imkanı kılan, çengelköyden florya'ya olmuyor tabi o iş.

dchetin said...

tenis orta direk çocuğu sporu olduğundan beri golf oynayanlara ve oynatacaklara şaşmıyorum.

Ortega said...

Belli bir zümreye ait diyorlar ama golf herkese açık. Golf oynuyoruz ya , delik lazım bana. Götüne güvenen varsa ? (Cem yılmaz /Organize İşler )