Friday, June 6, 2008

Nayk or Nayki / Garanti / Akbank

Nike, patlayan airmax karsiliginda bedeli kadar "alisveris" olanagi verdi. Yani ayakkabidaki hasari kabullendiler. Dukkanda ne varsa alip ciktim.


Large Copr. Logo


***
SEGMENTATION FAULT!
Garanti Akmerkez'e gidiyorum her ay prim ödemeye. Neden bu isi internet bankaciligindan degil, her ay subeden yaptigimi bilemiyorum. Her ay gidip, o kapidaki sira alma makinesine karti sokup, sacma sapan bir no alip, 45 dakika o sirti olmayan bankta oturuyorum. Bu iskenceden zevk aliyorum sanirim. Bir keresinde delirdim, musteri temsilcisine "bakin sözde bankanizin müsterisiyim ama aldigim numaraya nedense gelmiyor sira, benden sonra alanlar benden once islem yapip uzerine kahve iciyorlar, bense burda bankanin gunluk islem akisini ezberledim, bankada calisabilir hale geldim, nerdeyse yaptiginiz butun isleri biliyorum.." dedim
- Sira nosunun müsteri segmentine gore veriyoruz.
Segmentine sicayim dedim, ne kadar kötü alt segmentten bir insan olmak, auvvvvvvvvv...
Asagilandim. Ama bu ay yine Garanti'deyim.
Aci cekmek özgürlükse, özgürüz ikimiz de...

***
CREDIBILITY KID!
Kuzuyu alirken kredi cektim Akbank'tan. Ne sacma ki kredi cekerken kredi belgelerinde de teminat olarak araciniz var mi kismina Kuzu'nun plakasini yazdim. Kadin uyanmadi olaya bu bana 15 gunluk bankaya git gel, reklamlardaki "5 dakkada kredi" kolayliginin palavra olmasi gercegi ile yüzlesme olarak geri döndü. Özünde bankalarin size zahmetsiz kredi veriyoruz ifşasi külliyen yalan. Bir ton evrak, burokrasi, imza, onay, kil ve tüy. Amerika'dakine benzer sekilde vatandaslik numarasi ile iliskilendirilmis bir kisisel kredibilite ve kredi gecmisi tutulmaya baslandi ve kredi onayi - miktari buna gore belirleniyor ama hala ayni tas ayni hamam.. Burnumdan gelen o kredi vakasindan sonra gecen gun sube ile maillesmede yine delirdim, yeni gorevine basladigi icin selam eden mudire hanima "Sizin bankanizi ve subenizi sevmiyorum" dedim. Ben yeni goreve basladim, nedir hatamiz diye sordu bayan, ben de yukarda yazdigmi yazdim kendisine.. Kahve icmeye davet etti. Ah dedim Garanti alacagin olsun.

Az once Akbank'tan aradilar. Kredi basvurum onaylanmis (krediye falan basvurmadim), ustelik gelir belgesi sunmama gerek bile yokmus. Yani para kazanmasam da kredi cekebiliyorum. Telefondaki bayana "Bu eger gecen yil subenizde burnumundan gelen kredi islemlerine karsi bir incelikse, tesekkur ederim ben deneyimliyim, istemiyorum" dedim.

Fena da olmazdi su ara guzel bir kredi, biyik takip gitsem mi?

***

Just su ic!

3 comments:

King Santillana said...

Ne kadar segment, o kadar köfte kardeşim.. İşinize gelirse :)

Şaka bir yana bende sıçayım o segmentasyon hadisesini icad edenin ağzına. Her yanım segmentasyon oldu, insanları segment segment görüyorum artık. Hani terminatör filminde robot, bir insana bakınca yeşil bir ekranda baktığı kişinin bilgileri belirirdi ya.. Adı şu, boyu kilosu bu.. Hedefin bu değil.. gibi..

Bende de durum aynı şu aralar..
Dızzzt, zzzzt..
Adı: Ahmet Hüdavendigar
Mevduat Hacmi : 2.000.-YTL
Plasman Hacmi : 10.000.-YTL
Segmenti : Bireysel Mevduat
Sonuç : Sittir et hibineyi... :)

Sovyet said...

ayakkabi yerine top alip ciktin mi hafiz? sektir bakalim duzgun sekiyor mu, yumurta sanki o top.

Trofolo said...

aha nobetciler yakalayin bir bankaci, segmentinden tutun istiklal marsi soyletin.

sovyet;
şemsiye bulamadim, top aldim.