Thursday, June 19, 2008

Kendine çekiyor...

...haytalik bizi kendine cekiyor. Calismaktan daha iyi birsey varsa soyleyin yapalim demistim bu blogun ilk gunlerinde. Halen fikrim degismese de sinirsiz ve sorumsuz haytaliga olan eğimim, hep merakinda oldugum "insanlar gunun ortasinda ne yapiyorlar burada, bu insanlarin isi gücü yok mu, bu ne guzel hovardalik"la fena kesisti dün ogle ortasi. Bir deniz havasi icin indigim Baltalimani ve sonrasinda Yeniköy ve balikcilar ve Tarabya cok fena cekti. Nasi oldu da hic gitmedigim yoldan Tarabya sirtlarindan, Bahcekoy ve Kilyos yoluna uzandigimi hatirlamiyorum. Ayni sahil yolundan geri donmek icin oralarda bir cikis yolu aramam, Yenikoy'deki balikciyla 30 liralik kalkan icin yaptigim anlasmanin yol ortasinda "manyak misin" diye kafada yanki bulan vazcaymasinin sonucu oldu. "Dönerken alacagim" dedigim balikciya, baligi almaktan caydigimi söylemek zor geldi, zor gelir her zaman böyle vazgecmeler. Kalbini kiracagim diye balikcinin yolumu uzattikca uzattim. Bir ara istinyepark'ta windrunner ariyordum. Bahcekoy'de farkina vardigim biten benzin geri donmeyi gerektirdiginde, bitmez orman yolunun daha sik tavaf edilmesine karar verdim. Yeni dosenmis bu ara gecit, sanki "yoldan cikmak" icin tasarlanmis. Her an sarampole yuvarlanacakmis gibi virajlicasina.

***

gecen gun calismayan akü icin sarja biraktim aleti. atv kullanan akücü, dort tekerin nimetlerinden bahsetti. arkasinda yük cekecek aparati varmis, adi neydi ortasi delik seyin? bir onceki akü saticisi kaziklamis, o ortaya cikti. bir sonraki deneyim, bir oncekinin falsolarini hep aciga cikarmak zorunda mi zaten? hayalkirikligi olmasa su hayatta. motoru biraktim, eve döndüm yürüyerek. epeydir sokaklarda yürümüyormusum. en azindan oradan eve. markete girdim ançuez, beyaz peynir, konserve uskumru, iki parca soslu copsis, soda ve kola aldim. et reyonundaki gundelik dostlar "abi kusura bakmayin cok merak ediyorum siz ne is yapiyorsunuz" dedi. uzun zamandir hazirlandigim bir soruydu sanki bu:
- bu saatte geliyorum diye sordun degil mi, ben de merak ediyorum gun icinde bu insanlar bu saatlerde niye dolasirlar diye.. ekabirim dedim dostum, ben bir ekabirim, degil gibiyim. haklisin sormakta, ben de kac zamandir soruyorum, kendime ve onlara.

gün ortasında yoldan çıkın!

0 comments: