Sunday, June 15, 2008

Beef-tek


Ulus'un girişinde, Akmerkez'in Ulus kapisinin tam karsisindaki Beef-tek'i en sonunda tavaf ettim. Butik-tutik kasapciligin bu yayilmaciligi trendden ibaret. Uzun soluklu olacagini dusunmuyorum, cunku hepsi ayri telden caliyor. Kisa ve öz: basarisizlar ve pek tabi ki lezzetsizler ve firsatcilar.

Beef-tek'in 8 kisilik iki masadan olusan ve yer yoksa ayakta kalinan kücük dükkaninda sizi "bu etten baska yerde yok" diyen bir bayan karsiliyor. Hayvanin sirt bölümünden alinan bu parcaya biz" Efendi" diyoruz, peki yakinda lisansini da alacagiz ve baska yerde olamayacak bu et derkenki özguveni bir ete verilen mana ve ehemmiyet babinda yeni bir evrenin yollarini acti bana. En nihayetinde et işte. Baska yerde olmamasi ne demek pek idrak edemedim. Yemekten sonra "Nasildi" sorusuna da adice "fena degildi" diye yanit verdim, yalan konustum. Bu nezaketten kirilma huyundan geberecegim bir gün. Yagliydi et ve ben iki arada bir derede et yagsiz olsun diyemedim. Pisirdiler getirdiler. Ensesi kalin bir grup plaza insani ile ayni masada kestim bictim parcaladim yedim. Efendi'den önce iki köfte iki pirzola, tadimlik. Ekstra bir lezzet almis degilim, siradan. Kafayi kaldirip biraz orayi burayi kolacan edeyim dedim. Gözüme takilanlar: Duvarda asili çapayi anlayamadim. Burasi kipkirmizi bir buyukbas hayvan hukumdarligi, denizlerden gelen bu çapanin konseptle alakasini kuramadim, kil müsteriyim. Dolabin yaninda yerde poset icinde duran Chimera yesillikleri bir musteriye verilecek en dandik intiba. Yandaki buyuk marketten sise ile kola alan bistrodan sonra, bana tabakta gelen salatayi karsida Akmerkez'in yesillik reyonundan aldiginiz hissi vermemeniz gerekiyor. 8 kisilik iki masa ile gelenleri cevirmeden once genisce bir "arkaplana" ihtiyac var galiba. Genisce mutfak gibi, dolaplar gibi.. Una bulanan soganin orjinal bir tad olduguna kaniler sanirim. Degil. Biz bunu evde bile boyle yapmayiz. Etin yaninda una bulanmis sogan kizartma, "baska yerde yok" orjinalligini, kiytirik fastfood onion ringsciligine bulamak degil de nedir?
Üstelik olmamisken, ustelik garsonun bunu tabagima "al da ye lan" diye firlatirken...





Milleti düdüklemenin bile bir adabi var mirim, artik o da kalmamis. Ayan beyan kaldirip sokuyorlar, kaldirip sokuyorlar.

2 köfte, 2 pirzola, 1 efendi (dana sırt), 2 kola, 1 salata= 55ytl

1 comments:

gkhngnyhn said...

daha çok pastaneye benziyor.