Monday, August 20, 2007

Breaking And Entering


Cuma aksamin Nuteras'li temposuna Hed Sandi'nin "sahilde kahvalti" pressi eklenince uykusuzluk tavana vurmus, oglen 13 gibi baslayan freelance is gorusmesi 16 sularinda evin salonunda son bulmusken, uzerine bol sarmisakli bir kasik salata ve yine ve yine bol sarmisakli bir cacik, fritöz isyanina karsi isyan ocakta klasik tavada yapilan frenchfriesla salonun tam orta yerinde Premiere League'e karsi hopurdetilmis ve cumartesi bir güzel eritilmistir, en sonunda cift kisilik yatakta.. Bir ara "araya giren film" gibi girip cikan Hed Sandi goruntuleri ile cumartesi gecesi pazar sabahi 04 sularina dayanan bir ebatta yatay duzlemde salamuraya yatirilmis...

...uyaniyorum...saat 04:10. bir soguk duş üstü donsuz sekilde kuzuya atlayip sahile iniyorum. Once benzin aliyorum, sonra Ortakoy'de bir kumpir. Yarisini anca yiyebiliyorum, çöpe atip Crystal - Reina kalabaligina klark icin bogaz hattina pijamalarla. Muthis kareler var. Safti kaymis insan manzaralari.. Bir tanesi karsidan karsiya gecerken uzerime devrilecek gibi oluyor. Hala buram buram sarimsak kokuyorum. "Hohhh"luyorum Reina'ya dogru. Arnavutkoy yolu kaymak gibi. Vronnn vronn.. Ahhh iste cevirme.. Polislere selam verip devam ediyorum, kluplerden cikanlari avliyorlar sahil seridinde. Benimle isleri yok. Oysa tutsalar lisans yok, sarimsak bayiltan duzeyde...Ayakustu iskembe salonu gibiyim degil gibiyim. Bebek'den Baltalimani'na bir caya kosuyorum. Kemik hastanesinin ordaki büfe kapatmis. Turkpetrol'e ugrayip "bir dvd ne olur"a cevap Jude Law'lu, Juliette Binoche'lu "Breaking and Entering"den geliyor. Jude Law yine aglak, Juliette Binoche yine "baisez-moi".. Sabahin ilk isiklarina guzel goturuyor bizi Anthony Minghella
Bundan iyisi samda kayisi, dusta sarimsaktan arinasi... Yikan yikan gitmiyor koku...

Film imac'i dayadikca dayiyor gozumuze. Pazar ilk saatlerdeki bu imac dayatmasi öğleden sonra Kanyon Troy'da Kürt Metin ve ailesi olarak karsimiza cikiyor. "Abi sizi bir yerden hatirliyorum sanki"

0 comments: