Monday, August 27, 2007

Az Önce Delirdim...


Ogle yemegine cikan bir arkadas 30 dakikadir birinin Kuzu'nun uzerinde oturdugunu ve motoru kurcaladigini söylerek geldi. Bir hisim asagi indim. Elinde fiction kitabi olan bir cocuk motorda oturuyor:
- napiyorsun burda
- oturuyorum
- motoru kurcaliyormussun
- oturuyordum sadece
- oturacak baska yer yok mu
- ... ....
- su arabanin uzerine oturabilirmisin, motor diye mi oturuyorsun, koltuk mu bu
- ozur dilerim
- (neyin özürü ya) manyagin biri olsa catmisti (kendimi manyak olmadigim yönünde frenleme, kendime manyak olmayan insan süsü verme) (özür dilerim dedigi anda bittim, manevra yapamiyorum...)
- ... ....
- hadi uza burdan...

galiba delirdim, obje fetisizmi ve tuketim toplumuna bok gibi saplanmis bir esir ahvali bu. it burda araf orada... itlik ettim, utandim.


***

gecen sabah yerine geldigimde, Kuzu'nun ayaginin kaldirilip duvara yaslanmis sekilde birakildigini gordum. kilitli oldugu icin direkten uzaklasmamis, ama duvara dayatilmis. cantanin alti cizilmis gayri ihtiyari. kaldiran ondeki bok rengi audi. mahallede baska girecek yer yokmus gibi o araya girmek icin motoru suruklemis. yerde de ayagin izleri var. kedi pencelerini hatirlatiyor bana. zorla suruklenen bir canli gibi. adi kuzu, cani var. delirdim. cantadan bir kagit cikarip camina not biraktim:

bu aracin motor olmasi size bunu kaldirip sepet muammalesi yapma hakki vermez. ben sizin arabanizi yeri uygun degil diye hareket ettirmem sanirim. bu yaptiginiz ayip.

lost highway'den bir sahne gibi, araba iki aksamdir benden once parkediyor ve camina guneslik konuyor, arabanin ici gorunmuyor, camlarda da perdevari aparatlar var. icerde olabilir sahibi gece 02'de de olsa diye kafa uzatiyorum... karsilasip kavga etmek istiyorum ..... cocuguyla.

2 comments:

Yetkin said...

The things you own end up owning you.

Unknown said...

http://stylesalad.blogspot.com/2007_04_01_archive.html