Monday, August 27, 2007

Az Önce Delirdi...

rebeca sanver, bisou&bisou, roccobarocco, sheeba...
bir kutuda 12 cift ayakkabi var..
proforma fatura...

Görür müsünüz bazen sağdaki kaldırımda biri yürür, kendi kendine konusan. Kendi kendine konusanlara deli dendiginin farkinda degildir. Ekseri takim elbiselidir. Birseyler anlatiyorlardir, hep gülüyorlardir, kizanlari da var.. Heyecanli heyecanli hareketler ya da bazen mutevazi salinimlar. Az önce delirmis, yeni firindan cikmis bir catlak gibi... Delirmisler, delirtilmisler. Cigirdan cikmamislar, kendilerini yolun soluna vermisler... Giderken biz yolda, sag kaldirimda onlari görürüz. Hep iyi giyimliler, temiz ve paklar. Kimse ile muhatap olmazlar. Muhataplari kendileridir. Delirmislerdir. Delirtilmislerdir. Az önce delirmis olabilirler...

***

Kadin olanini görmedim. Kadin olani 1980 baslarinda Sisli-Bomonti'deydi. Gisele Bundchen bugun neyse, Bomonti'deki kadin da oydu. Adini hatirlamiyorum, o derece yaslanmisim. Bomonti'de 2,5 yasinda ictigim Siveps'i hatirlardim ama. Teyzemin evini soyan hirsizin beni sokaga kadar pesinden sürükleyip, sokagin basinda bana bir Dido alip kandirdigi ya da benim kanmak kavrami ile tanismadigim zamanlardan istifadesi böyleydi. O zamanlar insanlar daha delirmemisti, salon caminin karsisinda oturan deli kadin disinda...

***

Bomonti ile yolum 98'de tekrar kesisti. Suan yaptigim islere 98'de ara verip IT isleri ile karisik ortaya kadin ayakkabilariyla alisik bir takim isler. Sen de Ali Cante Shoe Fair'den mallara asinayim, ben diyim o zamanlar RoccoBarocco'yu biz dagitiyoruz Nisantasi'na... Izmir'de Hotel Merit'in lobisinde koli koli mal satiyorum. Aksam sirketten iki kizla bir clubdeyiz. Dekoru hatirliyorum, ama She olabilir... Asma bir kat, tam karsida duvarda ekranlar... Asma kata iki tarafindaki merdivenlerden cikiliyor. Bardaklarin biri gidiyor otekisi geliyor. Izmir'in capkinlarindan bizim kizlari koruyorum. Orada ne aradigimi, o isten de 7 ay sonra sikilincaya kadar anlamiyorum. Merit lobisinde sattigim 10 koli ayakkabidan sonra sirkete alinan departman beyini zora sokuyorum. Koala diyor Canan ona. Rina ve Bayan Elzi de nerede acaba suan?

0 comments: