Saturday, April 7, 2007

Engin Hoşgörü

Isim olsa makara malzemesi olmasi kacinilmaz olurdu. Kimbilir belki de bu isimde birileri vardir. Nufus memuru degilim. Muhtarlari da sevmem. Ekseri kaypak ve kendilerini begenmis olurlar. Ikametgah ve nufus sureti kesmekten baska bir ise yaramayanlari oldugu gibi, "ben bu mahallenin herseyiyim ben olmazsam bu mahallede hayat durur" gibi devasa hezeyanlara kapilanlari vardir. Bir de kendileri "Ben ne bileyim kardesim, mahallenin muhtari miyim" lafindaki kisidir. O acidan da ünlüdür. Ben cok sik kullanirim. Surekli birsey sorarlar bana mekan, yer, kisiler hakkinda. "Mahallenin muhtari miyim" der cikarim. Cok zevklidir söylemesi.

Ha Engin Hosgörü mahallemizde oturmuyor. Oturamiyor. Bazen yani. Hosgoru ile kabalik ve insanliktan cikmak arasindaki dengeyi cogu kez tutturamiyoruz. Yalakalik ve yalaklik kiyisinda dolasan bir hosgoru ile "bulunmus olmak icin bulunulmus" bir hosgoru ruzgari altinda yasiyoruz. Bir kadini bir baskasina birakmak, gidisine ses etmemek; kaybedilen rakibin elini sikmak, isyerinden kovan patrona "ben olsam ben de beni kovardim" demek; kuyruklara kaynak yapanlara hayatimin süresinden calisiyorsunuz dememek (diyememek); aylik yillik odenti, kesinti, harc, masraf adi altinda tirtiklanan banka hesaplarimiza karsi "olur boyle ufak seyler" demek, bizi yonetenlere yada yonettigini sananlara karsi bir tokad gecirmeyi denememek engin hosgörü müdür?

My name is Engin Hosgörü, voulez-vous coucher avec moi?

***

* Bugun cumartesi, hava guesli; Kuzu ile turlayip, para harcamak icin iyi bir gün. Rahatlamak icap ediyor...
* Gazeteler, dergiler, sahil, koyu cay diyorum.
* Aksam IstanbulSS'in party'si var. Sirf cooking hadisesini merak ediyorum. Karin doyurucu olur mu acaba..

1 comments:

septisch said...

engine bir hosgoruye iki diyip hep beraber selrotella2050 soylesek "coucher avec" faslini atlatabileceginize inaniyorum.