Saturday, January 6, 2007

Vestel'in Laptop Reklamı: Ne Anlatıyorsun Birader?

Vestel reklam harcamalarinda yokus asagi giden freni patlamis Anadolu gibi. Bu enterasan sinerjiye sahip Türk firmasi/markasi ortalamanin üstünde kalitede ürün üretmeyi beceremezken bu reklam yatirimi ile neyin pesindeler anlamak güc. Su ev güvenligi ile alakali cikardiklari ürünü hatirlayaniniz var mi? Nerede?

Ne oldugunu söyleyelim. Urun patladi, reklami piyasadan cekildi . Cunku tutmadi. Cunku kalitesizdi. Tipki televizyonlari, buzdolaplari gibi..

Simdi trendi yakalamaya calisip, hemen hemen her eve girmeye baslayan notebook ve onun fıkır fıkır pazarindan pay almaya calisiyorlar. Turkiye'nin tek laptop fabrikasi olmalarinin reklamda vurgulanmasinin tuketiciyi ilgilendiren nasil bir degeri olabilir bilemiyorum. Urunu gormedim ama eminim ki bir Vestel notebook muhtemelen bu ülkenin "tek laptop fabrikasindan" uretilmis sallama bir ürün.

Cunku kimse kuvvetli, inandigi bir urunu, bir notebook'u reklamda hedef kitlesini aptal yerine koyacak sekilde ve notebook'u piyano gibi kullanmak seklindeki bir sacmalikla pazarlamaya calismaz. Hele o reklamda otobus goruntusunde ayakta duran ve oturan tipler nedir allahaskina. 25 yildir Istanbul'da otobuslere biniyorum. Ben boyle tipler gormedim. Türk pazarina avrupali modelle reklam filmi cekmek niye.. Oh yeah prezentibil, fashionable, fresh, power tipler... Sahte gerceklik!

Ayrica notebook deniliyorsa lütfen Sony Vaio'dan sasilmasin. Basmiyim tokadi.

1 comments:

Selin said...

ahahah:) Çok eğlendim:)