Friday, December 22, 2006

Kontrafile Frikikten Golse, Stroganoff Plase Bir Goldür!

Dana Strogonof

Dana kontrafile ve dana stroganoff et konusunda vazgecilmez iki ürün. Stroganoffu ekseri etli salatalarda kullanilan sicim gibi kesilmis et parcalari olarak taniyabiliriz. Taniyamayanlariniz varsa sayet kullanilan etin stroganoffla alakasi yoktur diyebiliriz.
Yanliz hic bu kadar soylemesi zevkli bir et formu olamaz:
S t r o g a n o f f.
Et demeseler Bulgaristan Milli Takimi forveti diye yutturabiliriz cok kolay.

Makro'nun kasap reyonunda iyi kesiyorlar. Kilosu 21 YTL. Olculu kullandiginiz zaman 4 seans yemekte kullanilabilir. Tek kisilikten bahsediyoruz tabi. Hampir humpir burgerlara 7.5 YTL saydirildigi gozonunde bulundurulursa oldukca ekonomik. Gerci yine de pahali. Temiz kesim, kalite et diye vericen baska caresi yok.

Haftasonu buzluga atmistim. Buzluktan et cikarip cozdukten sonra eti tekrar derin dondurucuya koymamak konusunda siz de benim kadar titizsinzidir umarim. Ciddi kanserojen etki yaratiyor soklanmis etin cozulup tekrar dondurulmasi, tekrar cozdurulmesi. Et sadece bir kere şok dondurulabilir. Cozdukten sonra kesinlikle tuketmelisiniz.

Dün gece dolapta perte dogru giden 5-6 domatesin kabuklarini soyup blendere attim. Blenderle domates rendesi biraz kokteyl sosu gibi oluyor ama daha iyi bir domates rendesi yapacak aletim yoktu. Bir rondo almali uygun bir ara. Tefal'in yandan yemis Vok'u ile domates rendesini cok hafif yagda kizdirdim. Dana stroganoffdan yarim avuc alip sosa yatirdim. Kisik ateste 10 dakika kadar kavurdum. Uzerine Carlos'un Hollanda'dan getirdigi bir tuz-baharat karisimini ekledim piserken. Cok leziz oldu.

Bu aksam da stroganoffdan kalan parcadan 2. bir seans cikardim. Yukardaki fotoda goruldugu sekilde eti sade sekilde hafif yagda sallaya sallaya pisirdim. Sulandi, kendi yarattigi suda buharlandi hafif haslanma ile kizarma arasi kivama geldi ki bu da guzel leziz bir formdur. Ocaktan cekmeye 2-3 dakika kala orta incelikte kiyim sogani attim. Lezzet versin diye, işi ne zaten soğanın... Çok şahane oldu.
Bir kadeh 2002 Narince ile gec vakit lezzeti.

2 comments:

lampredotto said...

Tabi hiç aklına gelmedi di mi o saatte sevgili dostum ne yapıyodur ,canı zıtraganov çekermi,diye...ağlarsın sonra bana tagliatella yapsana diye allahın porcinisi...

lampredotto said...

bak sabah sabah karnımı acıktırıp gözümü döndürdün post duble gitti...bütün zıtraganovlar senin olsun ben öğlen sütlüce'ye çökerim uykuluk yemeye.