Saturday, December 30, 2006

Her Eve Lazim Bir Fetis Alet: "Cintiq"

Sevgili konuklar bugun Kanyon'daki Apple magazasindayiz. iPod ürünlerini incelemek uzere dukkana duhul ettik. Benim alakam yok iPod'la falan. Carlos magaza onunden gecerken israr etti. Gel gor ki magazaya girer girmez o enfes manzara ile karsilastim: Bir adet seksi Wacom Cintiq 21UX..

Cehalet tavanda tabi. Ben heyecanla aldim kalemi oynatiyorum.. Uzerinde oynattigim bir Intuos. Ne yaptigimi bilmiyorum. Alet bir Mac'e bagli bu arada. Ben Intuos uzerinde oynattigim kalemle Cintiq ekraninda hareket bekliyorum. Bir gorevliye de danisicam ama "dur cozerim" dedim. Orasina burasina basiyorum, kara cehalet tam gaz. Var bir is. Sonra florasan yandi tabi. Hani Cintiq kendinden menkul bir lcd zaten. Bu kalem ve bu yandaki tablet -yani Intuos-la ben napiyorum allahaskina. Baktim Cintiq'in tepesinde bir kalem var. Birilerine rezil oldum mu diye saga sola bakinip usulca ordan kalemi cektim. Basladim Van Gogh gibi salinmaya yuzeyde... Pressure'unden girerim, ince-kalin'inden cikarim. Sabaha kadar oynayasim geldi.



Bu deli oyuncagin TR ederi 6.300YTL imis (BH gibi yerlerde 2.500 USD). O esnada yandan sokulan kalin altin yuzuklu bir "abi": "Ne ise yarar bu" diyince... "Valla ütü yapar, camasir yikar" diyecektim, oyle bir komik geldi bana sorusu. Bir de ben de yani aletle az once rezil-rüsva durumda fotograf vermisim, ne diyeyim ki: "Iste illustrasyon, cizim, mizim, karikatür, marikatür, tekstil sektorunde, bilumum desinatorlerin elinde bu gormus oldugunuz nadide parca adeta bir icat makinasina donusebilir..." Arkada ben hala karaliyorum. Almak lazim bir tane. Telefonda konusurken kagitlara manasiz seyler cizeriz ya. Alalim evde bulunsun bir tane. Kagit israfindan kurtarir.

Bu arada, Apple urunleri icin Türk tasarimcilarin yaptigi bu macbook cantasi, iPod kilifi gibi seylerin de gereginden fazla rüküs oldugunu not duseyim. Zevk meselesi tabi ama bu urunlerin alayinda bir metroseksuel bindirme sozkonusu. Pelu$ pelu$, cok yumo$, cok fazla feminen. Ha "eer dorsanki" bizim zerre umrumuzda degil boyle spesyal dizayn islerde erkek mefhumu, o vakit kacarak uzaklasalim..

0 comments: